Nå har vi kampanje på Bwell Pausen – få en gratis prøveperiode her
Enkle tips for å senke stressnivået i sommer

Enkle tips for å senke stressnivået i sommer

Finn sommerfølelsen og benytt aktiv hvile for å være tilstede i nuet. Her følger noen gode tips for tilstedeværelse!

July 19, 2021

Her er noen tips til enkle øvelser du kan ta i bruk allerede i sommerferien for å senke stressnivået:

1. Fokuser på pusten. Det enkleste verktøyet vi kan ta i bruk for å roe ned, er pusten. Når du fokuserer på å puste godt inn og ned i magen, senke skuldrene og puste godt ut – senker du spenningsnivået i kroppen momentant. Kjenner du deg spent eller stresset – vend fokuset inn mot pusten og ta noen dype åndedrag.

2. Aktiv hvile. Vær til stede i øyeblikket. Om du er på ferie med familien eller alene, stopp opp og kjenn etter. Tilstedeværelse og det å stoppe opp i øyeblikket og bare «være» er en god øvelse for å finne roen imens du holder på med noe aktivt.

3. Refleksjon. Gi deg selv forutsetninger for å slappe av og nyte.

En sommerøvelse:

- Nevn 10 ting du har gjort bra i våres. Hva vil du gjøre mer av i høst? Hvordan ser du for deg at det skal gjøres?

- Rens opp innboksen.

- Start opp mykt etter ferien. Sett av egentid til refleksjon og planlegging med deg selv.